Wederom moeten we de maiden run uitstellen.
De vereiste aanpassingen aan de cilinderkop en inlaat verliepen zeer voorspoedig.
Bij de firma Peters konden wij gebuik maken van de machines om de cilinderkop van zijn orginle inlaat te ontdoen.
Via onze sponsoren Hazeleger en Snijbedrijf Nauta werden supersnel de benodigde materialen geleverd zodat Bert aan de hand van tekeningen van de Gebr. Vos het spruitstuk kon maken.
Tegen de kop zou een aluminium tussenstuk gemonteerd worden met daarin de methanol nozzles.
Het voorbewerkte deel bleek nu het zogenaamde hete hangijzer in ons verhaal te zijn.
Door een kleine fout maakte de CNC machine het deel onbruikbaar en rijp voor de oudijzer bak. Helaas was de levertijd al uitgelopen en dat maakte het, met de Beachpull in vooruitzicht niet makkelijker op om alles klaar te krijgen.
Snel werd er materiaal opgehaald door Corry en zo kon maandagavond bij Peters weer volop gefreesd worden.
Snel daarna door na de CNC frezer, zodat deze er dinsdag meteen mee verder kon.
Maar helaas werd ook deze jammer genoeg onklaar gemaakt.
Toen zakte ons de moed toch wel in de spreekwoordelijke schoenen want de tijd om een nieuwe te maken en de verdere aanpassingen passend te krijgen was nu toch wel op.
Hierdoor is het gewoon niet mogelijk om tijdens de Beachpull aan te haken.
We doen ons uiterste best om zsm te rijden maar helaas zijn wij nu ook afhankelijk.