Afgelopen tijd was het nogal stil hier, dat houdt echter niet in dat de werkplaats dichtbleef.
Net na de jaarwisseling zouden wij de machine starten. Het brandstof systeem had een update gehad en we waren benieuwd naar de resultaten. Echter liep de machine niet op alle cylinders wat bij ons voor wat vraagtekens zorgde. Na een aantal inspecties bleek de brandstoftank de boosdoener te zijn. De tank bleek van binnen aangetast te zijn door methanol, hetgeen hier uit vrij kwam zorgde voor wat onrust in het methanol systeem.
Oplossing werd gevonden in een nieuwe tank, hiervoor konden wij weer op de steun van een paar sponsoren rekenen. Zo leverde Nauta weer een mooie nieuwe tanksteun en zorgde Hazeleger voor een nieuwe tank. Bert voorzag de tank van de benodigde fittingen zodat deze naar de spuiter kan.
Ook hadden wij een aantal Italiaanse pullers op bezoek. Zij rijden ook met een Iveco motor op alcohol onder de naam Il Coyote. Deze is voorzien van het oudere type motor met onderliggende nokkenas en 12 kleps cilinder kop.
Diverse ideeën en ervaringen werden gedeeld en met wat nieuwe gedachtegangen gingen de heren huiswaarts.
Het inlaatspruitstuk was ook toe aan een kleurtje vonden wij. Dat grote grijze ding is door van Roekel Reclame uit Kootwijkerbroek voorzien van een prachtige carbonlook met mooie opdruk. Hartelijk dank hiervoor!
Dat onze Iveco tijdens de TV uitzending van RTL7 extra in beeld was gebracht bleek voor Iveco dealer Schouten in Spijkernisse reden om contact met ons te zoeken. Ze stelden ons twee Cursor 10 motoren ter beschikking. Hier zijn we erg dankbaar voor! Hopelijk hebben we ze voorlopig niet nodig, maar dan hebben we ze in ieder geval liggen.
Het ritje over de weegbrug in Alphen had bij ons nog een kleine nasmaak achtergelaten. De hoeveelheid verplaatsbaar gewicht was niet wat we gehoopt hadden.
Dit was voor ons wel de reden om te gaan kijken naar een oplossing. Deze is gevonden en het nodige materiaal hiervoor is onderweg en aangeschaft om dit probleem op te lossen. Later meer hierover.